rensvernij.reismee.nl

De droom

Niet lang meer en dan is het zo ver. Ik ga beginnen aan een avontuur waar ik lang naar heb uitgekeken. Na 22 jaar en 3 maanden waarin ik tot nu vele mooie dingen heb beleeft, hoop ik de komende maanden een nieuw inspirerend hoofdstuk in mijn leven te schrijven. Een hoofdstuk dat ik op deze manier met jullie thuis kan delen. Ik vertrek naar Kaapstad, Zuid-Afrika!

Het moest er ooit van komen. Werken in het buitenland. Maar waarom Zuid-Afrika het land van nog steeds grote verdeeldheid? Ik kijk er naar uit om te zien wat voor effect het heeft voor de mensen daar en wat voor invloed het heeft op mijzelf. Wat zijn scholen gewend met betrekking tot het bewegingsonderwijs, wat kan ik daar van meenemen en wat kan ik achterlaten? Wat gebeurd er met een kind dat op straat hangt of zelfs gedwongen is om op straat te leven? Is het gedrag en criminaliteit dat op straat vertoond wordt een gevolg van verveling en honger, en wat kun je voor verschil maken voor zo'n kind enkel door tijd met ze door te brengen?

Deze vragen wekten mijn interesse in de projecten van Projects Abroad waaraan ik deel ga nemen. Het School Sports Project waarin ik sportlessen zal gaan verzorgen op een basisschool. Het Surfproject, waarin straatkinderen de passie voor het surfen en dus het zo gemiste doel in hun leven creëren. Ze zo in een vertrouwde omgeving weer zichzelf kunnen zijn en leren over wat ze wél kunnen en zo een beter toekomstbeeld krijgen.

Niet alleen deze zaken deden mij beslissen voor Zuid-Afrika. Ook de mogelijkheid om in een andere omgeving met mijn sport en hobby bezig te zijn gaven mij de doorslag. Om 's ochtends heel vroeg met mijn surfplank het water in te gaan voor een paar mooie golven zal dagelijks op het programma staan. Weinig dingen zijn mooier dan de vrijheid die je op het water voelt en de kick die het geeft na een goede rit.

Daarnaast natuurlijk het hockeyen bij Central Hockey Club Cape Town. Een 'zwarte' club, waar ik zal gaan spelen en als ik de tijd kan vinden ook training zal gaan geven.

Dit alles maakt het 'avontuur' heel leerzaam op een manier dat ik het liefst wil leren. Divers, niet altijd de makkelijkste weg, vooruitstrevend en met heel veel plezier.

Ga ik het verschil maken de komende maanden? Ga ik wereldreddend handelen? Dat doel nastreven zou onrealistisch en frustrerend zijn. Een grote lach op het gezicht krijgen van een kind dat het moeilijker heeft dan ik om het leven dragelijk te maken. Het opbouwen van vriendschap en waardering voor anderen. Daar doe ik het voor.

Reacties

Reacties

Manouk

Mooi geschreven! Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben, super gaaf avontuur! xxx

Marijke

Lieve Rens,
Ik ben ontroerd zoals je dit allemaal verwoord. Ik vind het een prachtig vooruitzicht wat je daar allemaal wil gaan doen en de kinderen daar wil gaan aanreiken. Ik wens je alvast heel veel succes en enorm veel plezier. Je weet wat de stelling van Opa altijd was :
Was man will,
muss man glauben,
dan will es gelingen !!
Jij gaat jouw droom waar maken !
Dikke kus van mams

Nicole

Reuze benieuwd naar je eerste ervaringen. Je gaat vast je ogen uitkijken. allemaal indrukken voor de hardeschijf.Heel veel plezier en succes.

Onno Romein

Rens, ook ik hoop van harte dat je het naar je zin zult hebben in ZA en dat je het jezelf gestelde doel zult kunnen verwezenlijken. Niet makkelijk, maar wel een enorme uitdaging.
"Dis nie die aantal wense wat belangrik is nie,
maar die aantal mense wie se lewens verryk word
deur die aanraking van 'n eersteklas fantastiese persoon; geniet ‘n baie lekker bly!"
En neem ook zeker de tijd om zelf het één en ander te gaan zien van dit geweldige land.
Enjoy!!!!!!!

Onno Romein

Ga je trouwens die Victoriaanse strandhuisjes ook in het echt bekijken. Moeten volgens mij vlak bij jou in de buurt zijn: Saint James Beach in Kaapstad. Zit jij toch ook, in Kaapstad?

Rens

De foto bovenaan van de strandhuisjes zal de plek zijn waar ik het surfproject doe. In Muizenberg in Kaapstad!

Allemaal bedankt voor de mooie woorden en wensen.

Onno Romein

Ken Muizenberg aan Valsbaai; meermalen wezen pootje baden; prima plek om te vertoeven.
Goeie reis en tot horens.

Nikéh

Ik ben nu al trots op je Rensie en ik ga je verhalen zeker lezen! Pas wel op voor die haaitjes daar;)
X

Andrea van der Houwen

Hallo Rens, als ik dit schrijf zit je nog hoog (en droog?) in Gerlos....ik wens je namens ons allemaal heel veel succes met je project en we gaan je volgen!
En als je eens een moment hebt waarbij het niet zo naar jouw zin gaat (kan ik mij eigenlijk niet voorstellen) dan pak je gewoon je hardloopschoenen om je hoofd leeg te maken.

Luus

Hee Rens, klinkt echt heel tof:)
Veel plezier en succes! x

Marianne luesken

Rens, Heel veel succes daar! Geniet van deze mooie tijd.
Veel liefs en groeten van Marianne, Jesse Jerome
En Henk natuurlijk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!